Mapa witryny

Karta Ostródzka

Czym jest Karta Ostródzka?

Karta jest wydawana tym, którzy mieszkają w naszym mieście i tutaj płacą swoje podatki, tutaj też korzystają z wszystkich usług. Karta potwierdza uprawnienia mieszkańca, któremu została wydana, do zniżek, ulg, zwolnień i innych udzielanych przywilejów przez Gminę Miejską Ostróda oraz podmioty uczestniczące w Programie, zgodnie z Programem „Karta Ostródzka” i dokumentami, które zostały wskazane w UCHWALE Nr XXII/112/2019 Rady Miejskiej w Ostródzie z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie przyjęcia Programu „Karta Ostródzka”.

Jak założyć Kartę Ostródzką?

Wybierz jedną z dwóch możliwości

Wniosek tradycyjny

  • przyjdź do Urzędu Miejskiego
  • wypełnij wniosek dostępny w Biurze Obsługi Interesanta
  • zabierz ze sobą dokument tożsamości i dokument potwierdzający opłacanie podatku w Ostródzie
  • złóż wniosek u wyznaczonego pracownika
  • pracownik zweryfikuje Twój wniosek
  • pracownik założy Twoje konto w systemie i otrzymasz login i hasło do logowania
Twoja karta jest gotowa! Możesz korzystać ze zniżek i biletów!

Wniosek elektroniczny

  • wejdź na ebilet.ostroda.pl
  • wypełnij wniosek
  • przyjdź do Urzędu Miejskiego
  • zabierz ze sobą dokument tożsamości i dokument potwierdzający opłacanie podatku w Ostródzie
  • pracownik zweryfikuje Twój wniosek
Twoja karta jest gotowa! Możesz korzystać ze zniżek i biletów!

Jakie dokumenty zabrać ze sobą do Urzędu?

  • pierwszą stronę złożonego PIT-u za poprzedni rok ze stemplem Urzędu Skarbowego w Ostródzie poświadczającą rozliczenie podatku bądź kserokopię powyższego dokumentu, na której widnieje adres zamieszkania: PIT-16A, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-O, PIT-R, PIT dla młodych lub inny
  • urzędowe poświadczenie odbioru wydane przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO) wraz z pierwszą stroną PIT-u za poprzednik rok składanego drogą elektroniczną i wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO
  • zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzającego złożenie zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w poprzednim roku
  • emeryci i renciści mogą okazać pierwszą stronę PIT-40A/11A otrzymanego z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, na której widnieje adres zamieszkania
  • Jeżeli wniosek składany jest w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia składany PIT może dotyczyć poprzedniego roku rozliczeniowego, z wyłączeniem sytuacji, gdy aktualny PIT został złożony przed dniem 30 kwietnia
  • W przypadku osób, które zamieszkały na terenie Gminy Miejskiej Ostróda w roku kalendarzowym złożenia wniosku o wydanie „Karty Ostródzkiej”, warunkiem jej otrzymania jest okazanie złożonego w Urzędzie Skarbowym w Ostródzie formularza ZAP-3 (Zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej) z podanym aktualnym adresem zamieszkania
  • w celu weryfikacji uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów lokalnym transportem zbiorowym do wglądu dokument je potwierdzający

Nie możesz założyć lub odebrać karty osobiście?

Załatw sprawę przez osobę upoważnioną – skorzystaj ze wzoru pełnomocnictwa i upoważnij osobę bliską do działania ws. karty w Twoim imieniu.

Zostań partnerem

Partnerzy Karty Ostródzkiej

Doceniamy, że jesteś mieszkańcem Ostródy i odprowadzasz u nas swoje podatki! W tych miejscach skorzystasz ze zniżek oferowanych przez naszych Partnerów