Mapa witryny

21 grudnia 2021

Nowy system sprzedaży biletów na komunikację miejską – pytania i odpowiedzi

W związku z wdrażaniem nowego systemu sprzedaży biletów na komunikację miejską przygotowany został zestaw najczęściej zadawanych pytań związanych z tym zagadnieniem. 1. Kiedy zostanie uruchomiony nowy system sprzedaży biletów?Planujemy uruchomienie systemu na początku lutego lub marca 2022 r. Ostateczny termin będzie znany po przeprowadzeniu testów i wdrożeniu zgłaszanych poprawek. 2. Czy będą jeszcze sprzedawane bilety […]

W związku z wdrażaniem nowego systemu sprzedaży biletów na komunikację miejską przygotowany został zestaw najczęściej zadawanych pytań związanych z tym zagadnieniem.

1. Kiedy zostanie uruchomiony nowy system sprzedaży biletów?
Planujemy uruchomienie systemu na początku lutego lub marca 2022 r. Ostateczny termin będzie znany po przeprowadzeniu testów i wdrożeniu zgłaszanych poprawek.

2. Czy będą jeszcze sprzedawane bilety papierowe?
Nie. W nowym systemie nie będą funkcjonować bilety papierowe. Bilet będzie funkcjonował wyłącznie w formie cyfrowej zapisany w systemie. Bilet będzie przypisany do karty, której użyto za zakupu lub Karty Ostródzkiej/Karty Komunikacji Miejskiej.

3. Co z osobami, które mają już wykupiony bilet miesięczny na kolejny miesiąc objęty wdrożeniem (luty, marzec 2022 r.)?
W takim przypadku posiadany bilet w formie papierowej zachowuje swoją ważność. Jednak aby w następnych miesiącach korzystać z biletów okresowych, konieczne będzie założenie konta i wyrobienie karty elektronicznej.

4. Gdzie będzie można kupić bilet?
Bilet „jednorazowy” będzie można kupić bezpośrednio w kasowniku autobusowym.
Bilet tygodniowy oraz miesięczny będzie można kupić w biletomacie stacjonarnym, Punkcie Obsługi Klienta Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej na nabrzeżu oraz w na stronie internetowej systemu Karty Miejskiej. Adres strony internetowej zostanie niedługo podany do wiadomości.

5. Jak kupić bilet w autobusie?
Do zakupu biletu w autobusie potrzebna będzie karta płatnicza (bankowa) lub karta Komunikacji Miejskiej/Karta Ostródzka.
Na kasowniku należy wybrać rodzaj biletu oraz przyłożyć kartę płatniczą w celu pobrania opłaty i zapisania biletu w systemie. Bilet „jednorazowy” jest ważny 45 minut od momentu zakupu. Potwierdzenie zakupu biletu zostanie przypisane do karty której użyto do zakupu.

Pozostałe pytania i odpowiedzi dostępne są na: https://smart.ostroda.pl/nowy-system-sprzedazy-biletow-na-komunikacje-miejska-pytania-i-odpowiedzi/?fbclid=IwAR0sY_Yi9bhmlEY7zYTUiKH_aKFK5NY0ICRn1BlaqbvTaKXc0u_tRKRu0-o