Mapa witryny

System sprzedaży biletów w Ostródzie

1 marca 2022 r.

został uruchomiony nowy system sprzedaży biletów na komunikację miejską w Ostródzie

System umożliwia zastąpienie biletów drukowanych (papierowych) ich elektronicznym odpowiednikiem. Nie będzie potrzeby poszukiwania punktu sprzedaży biletów. Nie będziesz martwić się czy masz ze sobą odpowiednią ilość gotówki, ani czy masz odpowiednią ilość „drobnych”.

Nowy system to łatwiej dostępne bilety!

Nowy system to wiele możliwości zakupu biletów

  • 7 biletomatów stacjonarnych
  • 28 biletomatów autobusowych
  • Punkt Obsługi Klienta
  • ebilet.ostroda.pl

Wygodnie sprawdź rozkład jazdy i zaplanuj swoją podróż!

Informacje o rozkładach jazdy znajdziesz poprzez:

schemat linii autobusowych

Będziemy doskonalić system!

Widzisz niedziałające urządzenie?

Urządzenie wyświetla niezrozumiałe komunikaty?

Masz inny problem z obsługą urządzeń?

Daj nam znać za pomocą poniższego formularza:


Nowy system to ulepszona Karta Ostródzka!

Dodajemy warstwę elektroniczną do Karty Ostródzkiej. Wszystkie nowe wydawane od 1 marca karty będą miały dodatkowe funkcjonalności, dzięki którym mieszkańcy otrzymają jeszcze więcej korzyści!

Założenie karty jest bardzo łatwe – wystarczy posiadać adres email oraz podstawową znajomość obsługi komputera. Nie martw się jeśli masz trudności z obsługą komputerów – w Punktach Obsługi Klienta możesz wypełnić tradycyjny wniosek i założyć Kartę na miejscu.

Karta Ostródzka – to łatwe!

Dowiedz się więcej

na temat zasad funkcjonowania Karty Ostródzkiej
https://www.ostroda.pl/strefa-mieszkanca/karta-ostrodzka/

Partnerzy Karty Ostródzkiej

Doceniamy, że jesteś mieszkańcem Ostródy i odprowadzasz u nas swoje podatki! W tych miejscach skorzystasz ze zniżek oferowanych przez naszych Partnerów

Często zadawane pytania

Tu znajdziesz odpowiedzi na pytania związane z nowym systemem sprzedaży biletów

Planujemy uruchomienie systemu od 1 marca 2022 r.

Nie. W nowym systemie nie będą funkcjonować bilety papierowe. Bilet będzie funkcjonował wyłącznie w formie cyfrowej zapisany w systemie. Bilet będzie przypisany do karty, której użyto za zakupu lub Karty Ostródzkiej/Karty Komunikacji Miejskiej.

W takim przypadku posiadany bilet w formie papierowej zachowuje swoją ważność. Jednak aby w następnych miesiącach korzystać z biletów okresowych, konieczne będzie założenie konta i wyrobienie karty elektronicznej.

Bilet „jednorazowy” będzie można kupić bezpośrednio w kasowniku autobusowym.

Bilet tygodniowy oraz miesięczny będzie można kupić w biletomacie stacjonarnym, Punkcie Obsługi Klienta Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej na nabrzeżu oraz w na stronie internetowej systemu Karty Miejskiej. Adres strony internetowej zostanie niedługo podany do wiadomości. .

Do zakupu biletu w autobusie potrzebna będzie karta płatnicza (bankowa). Zakupiony bilet zostanie „zapisany” na karcie płatniczej lub Karcie Komunikacji Miejskiej/Karcie Ostródzkiej. Na kasowniku należy wybrać rodzaj biletu oraz przyłożyć kartę płatniczą w celu pobrania opłaty i zapisania biletu w systemie. Bilet „jednorazowy” jest ważny 45 minut od momentu zakupu. Potwierdzenie zakupu biletu zostanie przypisane do karty której użyto do zakupu.

Nie będzie możliwości zakupu biletu u kierowcy. Bilet będzie można kupić bezpośrednio w kasowniku autobusowym wyłącznie bezgotówkowo.

Osoby powyżej 70 roku życia są zwolnione z opłat za przejazdy komunikacją miejską. Nie muszą więc kupować żadnego biletu. Wystarczy aby posiadały przy sobie dokument potwierdzający wiek.

Dzieci uczące się w ostródzkich szkołach są zwolnione z opłat za komunikację miejską i nie muszą kupować żadnego biletu. Wystarczy aby posiadały przy sobie legitymację szkolną.

Nie. Bilet na pojedynczy przejazd można kupić w kasowniku autobusowym bez konieczności zakładania konta lub instalowania aplikacji na telefon. Wystarczy użyć zbliżeniowej karty płatniczej.
Tylko do biletów okresowych wymagane będzie posiadanie konta w systemie i Karty Ostródzkiej lub Karty Komunikacji Miejskiej.

Nie. System nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji.

Nie.

Na terenie miasta zostaną ustawione biletomaty w 7 lokalizacjach:

1. ul. Grunwaldzka (przy siedzibie ŻOE)
2. na Bulwarze Europejskim przy Punkcie Obsługi Klienta Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej nad jez. Drwęckim
3. na ul. Parkowej przy Orliku
4. na ul. Plebiscytowej przy skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego
5. na ul. Czarnieckiego przy tzw. Blaszaku
6. na ul. Jana Pawła II przy galerii handlowej
7. na pętli autobusowej na os. Młodych

Nie. Biletomaty będą przyjmowały wyłącznie płatności bezgotówkowe. Gotówką będzie można zapłacić za bilety okresowe kupowane w Punkcie Obsługi Klienta na nabrzeżu jeziora Drwęckiego.

Należy zarejestrować się na dedykowanej stronie internetowej ebilet.ostroda.pl.

Jeśli osoba rejestrująca się jest mieszkańcem Ostródy – otrzyma Kartę Ostródzką. Natomiast jeśli nie jest mieszkańcem Ostródy – Mobilna Karta Miejska.
Po zarejestrowaniu należy udać się do wskazanego w wiadomości Punktu Obsługi Klienta w celu potwierdzenia prawdziwości zgłoszonych danych oraz wydania karty.
Po przypisaniu i aktywacji karty będzie można korzystać z pełnej funkcjonalności systemu.

Podstawową różnicą jest fakt, że Karta Ostródzka jest wydawana wyłącznie mieszkańcom Ostródy. Dzięki tej karcie będzie możliwy zakup biletów na miejskie wydarzenia z dedykowaną zniżką. Ponadto, posiadacze Karty Ostródzkiej mogą korzystać z dodatkowych zniżek u Partnerów, którzy przystąpili do miejskiego programu. W ten sposób dziękujemy naszym mieszkańcom za wspieranie miasta swoimi podatkami.
Natomiast Mobilna Karta Miejska to karta dedykowana tylko do obsługi biletów komunikacji autobusowej. Będzie ona wydawana wyłącznie osobom nie mieszkającym w Ostródzie, ale potrzebującym korzystać z biletów okresowych komunikacji miejskiej.
Posiadacz Karty Ostródzkiej nie musi dodatkowo wyrabiać Mobilnej Karty Miejskiej.

Karta Ostródzka jest ważna do 30 kwietnia każdego kolejnego roku. System wyśle przypomnienie o kończącym się okresie ważności karty na adres email wskazany przy rejestracji. W celu przedłużenia ważności Karty Ostródzkiej należy udać się do wskazanego w wiadomości Punktu Obsługi Klienta.
Natomiast Karta Komunikacji Miejskiej ważna jest bezterminowo.

Nie. Wystarczy jeden rodzaj karty.

Nie. Turyści zwykle korzystają z biletów „jednorazowych”, a do ich zakupu nie będzie potrzebne zakładanie konta w systemie oraz wyrabianie karty.

Bilety „jednorazowe” (45-cio minutowe) można kupić wyłącznie w formie bezgotówkowej bezpośrednio w kasowniku autobusowym. Płatność gotówkowa będzie możliwa wyłącznie w Punkcie Obsługi Klienta i wyłącznie na bilety okresowe (tygodniowe i miesięczne).

Bilety będą kontrolowane przez upoważnione osoby. W celu zweryfikowania uprawnienia do przejazdu (biletu) należy przyłożyć kartę bankową (której użyto do zakupu biletu), Kartę Ostródzką lub Kartę Komunikacji Miejskiej do specjalnej kontrolerki. Urządzenie sprawdzi czy w systemie zachowana jest informacja o posiadanym przez pasażera bilecie.

Urządzenia kontrolerskie posiadają specjalny, certyfikowany czytnik kart. Kontrolerka nie wykonuje płatności, a jedynie w sposób bezpieczny, komunikuje się z systemem w celu potwierdzenia dokonania zakupu biletu.

Tak. W urządzeniach zastosowane są bezpieczne, certyfikowane czytniki kart zbliżeniowych. Ponadto, system nie przechowuje danych o karcie i jej właścicielu, a jedynie specjalny token (znak, elektroniczny ślad) identyfikujący fakt posiadania biletu.

Po zakończeniu wdrożenia z pewnością system będzie wymagał jeszcze drobnego dostosowania do zgłaszanych potrzeb i usunięcia zauważonych błędów. Będziemy czekać na opinie użytkowników dotyczące usprawnień systemu lub wykrytych błędów. Pytania i opinie można zgłaszać na adres email – kontakt@smart.ostroda.pl

Zaczynamy?

Załóż konto w Systemie aby otrzymać swoją Kartę Ostródzką już dziś!